niedziela, 16 maja 2021

Majowe rośliny Józefowa

 Pojawiają się nowe rośliny, więc nad Józefowem zawsze można znaleźć coś ciekawego. Woda z zalanej łąki wróciła do stawu i poziom obniża się, odsłaniając zalane wcześniej rośliny. Kwitną turzyce i udało mi się, w tym siedlisku oznaczyć 7 ich gatunków. Natomiast przekwitły już zawilce gajowe i rośliny aspektu wiosennego.

Czworolist pospolity (Paris quadrifolia)

Fiołek błotny (Viola palustris)

Dąbrówka rozłogowa (Ajuga reptans)

Turzyca prosowata (Carex panicea)

Kuklik zwisły (Geum rivale)

 

3 komentarze:

  1. To gratulacje jeszcze raz . Widziałem potwierdzenie na forum . Pitruś Kobierski raczej się nie myli . Jacku czy mógłbyś jeszcze raz opisać mi gdzie to się znajduje ale słowami . Ja byłem na łączce do której doszedłem szlakiem turystycznym w Dubiecku , biegnącym obok cmentarza do góry . Po dojściu do las skręciłem w dróżką w prawo i doszedłem do widokowej łąki . Od góry otoczonej lasem , a na dole niedaleko domy i widok na San . Czy to jest to miejsce , możesz jeszcze dokładniej podać w której części łączki a najlepiej zrób zdjęcie z mapy googla i pokaż strzałką miejsce . prześlij mi na pocztę .Pozdrawiam .

    OdpowiedzUsuń
  2. Fiołka błotnego szukam i nic

    OdpowiedzUsuń
  3. Znakomite obserwacje,Jacku!Gratuluję i życzę znalezienia wielu innych ciekawostek.

    OdpowiedzUsuń